Aangenaam kennis te maken

In het leuke Nijmegen studeerde ik van 1989 tot 1994 marketingcommunicatie. Na mijn studie deed ik jarenlang ervaring op als (senior-)productmanager bij gerenommeerde uitgeverijen. Veelal fungeerde ik daar als projectmanager van marketing- en communicatieprojecten voor lezers- en adverteerdersmarkt.

Op interimbasis werkte ik als marcom-manager bij Adformatie en Kluwer Nederland. Hier bouwde ik (nieuwe) merken, ontwikkelde ik strategische marketingcommunicatieplannen en was ik verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.

Ik was nauw betrokken bij de introductie van nieuwe (digitale) uitgeefproducten en nieuwsbrieven. Zo lanceerde ik de nieuwe krant voor artsen en apothekers, Medisch Vandaag.

Michiel Wismans - eigenaar het Marketinghuis

Marketinghuis: ik realiseer jouw ideeën

In 2000 richtte ik het Marketinghuis op. Vanuit dit bedrijf voer ik opdrachten uit voor een scala aan opdrachtgevers, zowel in de profit- als non-profitsector, zoals zorg en onderwijs.

In 2008 startte ik met Will Hessels Bestuursadvisering, het bureau voor maatschappelijke vraagstukken. Ons doel is de kloof tussen burger en overheid te verkleinen. Hard nodig.

Logo Nettie voor het Marketinghuis

Nettie, de regelapp voor Zorg & Welzijn

Samen met Hans de Werd heb ik in 2014 Nettie de innovatieve regelapp voor Zorg & Welzijn ontwikkeld en in de markt gezet. Nettie is in 2018 overgenomen door MobileCare en nu onderdeel van het e-health-concept Nettie #VirtueleThuiszorg. Deze dienst koppelt beeldcontact aan data uit wearables. Bekijk mijn pitch of ga naar de Nettie-site.

Met het Nettie-ondernemerschap heb ik een schat aan ervaring opgedaan met o.a. propositie-ontwikkeling, business development en online marketing. Ik ben altijd beschikbaar voor opdrachtgevers die dit ondernemerschap willen inzetten om extra resultaten te bereiken.

Freelance docent en gespreksleider

Al jarenlang leer ik studenten van de commerciële opleidingen van de HAN Hogeschool de kneepjes van het mooie marketingvak. Ook word ik regelmatig gevraagd als onafhankelijk gespreksleider / dagvoorzitter. De afgelopen jaren deed ik dit o.a. voor de provincie Zuid-Holland, Kluwer, de gemeente Amstelveen, de Regionale Commissie Gezondheidszorg en de WZU Zorggroep.
Logo HAN Hogeschool voor het Marketinghuis

Boek: India per motor

In 1999 verscheen mijn boek India per Motor. Dit was een van de eerste boeken die via printing-on-demand door Uitgeverij Gopher succesvol werd gepubliceerd. Ook te bestellen bij Bol.com.

Mijn trefwoorden

Mijn zakelijke trefwoorden: marketing | communicatie | allround | projectmanagement | e-health | SEO | online marketing | Leadgeneratie en conversie | app-ontwikkeling | innovatie

Mijn persoonlijke trefwoorden: denkende doener | prettig eigenwijs | enthousiasmerend | krachtig | creatief | daadkracht | ondernemerschap | resultaatgericht