Aangenaam kennis te maken

In het leuke Nijmegen studeerde ik van 1989 tot 1994 marketingcommunicatie. Na mijn studie deed ik jarenlang ervaring op als (senior-)productmanager bij gerenommeerde uitgeverijen. Veelal fungeerde ik daar als projectmanager van marketing- en communicatieprojecten voor lezers- en adverteerdersmarkt.

Op interimbasis werkte ik tussen 1996 en 2000 als marcom-manager bij Adformatie en Kluwer Nederland. Hier bouwde ik (nieuwe) merken, ontwikkelde ik strategische marketingcommunicatieplannen en was ik verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan. Ik was ook nauw betrokken bij de introductie van nieuwe (digitale) uitgeefproducten. Zo lanceerde ik de nieuwe krant voor artsen en apothekers, Medisch Vandaag.

Sinds 2000 jaar heb ik vanuit Het Marketinghuis voor vele, vele andere opdrachtgevers gewerkt en nieuwe concepten opgestart, zoals de Nederlandse Ondernemers Academie, Nettie de regelapp en Bureau WM voor zorgvraagstukken.

Michiel Wismans van het Marketinghuis realiseert jouw doelen

Marketinghuis: ik realiseer jouw ideeën

In 2000 richtte ik het Marketinghuis op. Vanuit dit bedrijf voer ik opdrachten uit voor een scala aan opdrachtgevers, zowel in de profit- als non-profitsector, zoals zorg en onderwijs. Hieronder een kleine greep uit de leuke waar ik met leuke mensen mee bezig ben (geweest).

De Nederlandse Ondernemers Academie, nieuw en modern leren

Samen met Imre de Groot van Gegist Bestek heb ik in 2020 de Nederlandse Ondernemers Academie opgericht. Dit initiatief is hét alternatief voor jongeren met een MBO of HAVO diploma op zak, maar nu even niet passen op een reguliere hogeschool. En dat zijn er veel, heel veel. Zo’n 15% van de Havisten en 25% van de MBO-ers stopt na een paar maanden met zijn studie. Niet omdat ze het niet kunnen, wel omdat ze liever op een andere manier leren dan met studieboeken en in schoolbanken. Bij ons horen ze inspirators en werken ze met DOEN’s.

Logo Nettie voor het Marketinghuis

Nettie, de regelapp voor Zorg & Welzijn

Samen met Hans de Werd heb ik in 2014 Nettie de innovatieve regelapp voor Zorg & Welzijn ontwikkeld en in de markt gezet. Nettie is in 2018 overgenomen door MobileCare en nu onderdeel van het e-health-concept Nettie #VirtueleThuiszorg. Deze dienst koppelt beeldcontact aan data uit wearables. Bekijk mijn pitch of ga naar de Nettie-site.

Met het Nettie-ondernemerschap heb ik een schat aan ervaring opgedaan met o.a. propositie-ontwikkeling, business development en online marketing. Ik ben altijd beschikbaar voor opdrachtgevers die dit ondernemerschap willen inzetten om extra resultaten te bereiken.

Freelance docent en gespreksleider

Al jarenlang leer ik studenten van de commerciële opleidingen van de HAN Hogeschool de kneepjes van het mooie marketingvak. Ook word ik regelmatig gevraagd als onafhankelijk gespreksleider / dagvoorzitter. De afgelopen jaren deed ik dit o.a. voor Welzijnskwartier, de provincie Zuid-Holland, Kluwer, de gemeente Amstelveen, de Belastingdienst, de Regionale Commissie Gezondheidszorg en de WZU Zorggroep.

Logo HAN Hogeschool voor het Marketinghuis

Boek: India per motor

In 1999 verscheen mijn boek India per Motor. Dit was een van de eerste boeken die via printing-on-demand door Uitgeverij Gopher succesvol werd gepubliceerd. Ook te bestellen bij Bol.com.

Trefwoorden

Mijn zakelijke trefwoorden: marketing | communicatie | allround | projectmanagement | e-health | SEO | online marketing | Leadgeneratie en conversie | app-ontwikkeling | innovatie

Mijn persoonlijke trefwoorden: denkende doener | prettig eigenwijs | enthousiasmerend | krachtig | creatief | daadkracht | ondernemerschap | resultaatgericht