Michiel Wismans – oprichter het Marketinghuis en Nettie de regelapp

In het leuke Nijmegen studeerde ik van 1989 tot 1994 Communicatie-wetenschappen in Nijmegen. Na mijn studie deed ik jarenlang ervaring op als (senior-)productmanager bij gerenommeerde uitgeverijen. Veelal fungeerde ik daar als projectmanager van marketing- en communicatieprojecten voor lezers- en adverteerdersmarkt.

Op interimbasis werkte ik als communicatiemanager bij Adformatie en Kluwer Nederland. Hier bouwde ik (nieuwe) merken, ontwikkelde ik strategische marketingcommunicatieplannen en was ik verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.

Ik was nauw betrokken bij de introductie van nieuwe (digitale) uitgeefproducten en nieuwsbrieven. Zo lanceerde ik de nieuwe krant voor artsen en apothekers, Medisch Vandaag.

Marketinghuis: jouw resultaat, onze ambitie

In 2000 richtte ik het MarketingHuis op. Vanuit dit bedrijf voer ik opdrachten uit voor een scala aan opdrachtgevers, zowel in de profit- als non-profitsector, zoals zorg en onderwijs.

In 2008 startte ik samen met Will Hessels Bestuursadvisering, het bureau voor maatschappelijke vraagstukken. Ons doel is de kloof tussen burger/klant en overheid/organisatie te verkleinen. Hard nodig.

Nettie, de regelapp voor Zorg & Welzijn

Samen met hans de Werd heb ik in 2014 Nettie de innovatieve regelapp voor Zorg & Welzijn ontwikkeld en in de markt gezet. Nettie is in 2017 overgenomen door MobileCare en is nu onderdeel van het e-health-concept Nettie #VirtueleThuiszorg. Deze dienst koppelt beeldcontact aan data uit wearables en betrekt het sociale netwerk met de regelapp. Nettie heeft al ruim 10.000 downloads. Bekijk mijn pitch of ga naar de Nettie-site.

Met het Nettie-ondernemerschap heb ik een schat aan ervaring opgedaan met o.a. propositie-ontwikkeling, business development en online & content marketing. Ik ben altijd beschikbaar voor opdrachtgevers die dit ondernemerschap willen inzetten om extra resultaten te bereiken. Opdrachten dus waar ik het verschil kan maken.

Docent marketing – HAN Hogeschool

Na jarenlange ervaring als docent Marketing bij Avans Plus leer ik nu deeltijdstudenten van de HAN Hogeschool de kneepjes van mooie marketingvak.

Gespreksleider / dagvoorzitter

Ik word regelmatig gevraagd als onafhankelijk gespreksleider / dagvoorzitter. De afgelopen jaren deed ik deed o.a. voor de provincie Zuid-Holland, Kluwer, de gemeente Amstelveen, de Regionale Commissie Gezondheidszorg in de regio Delft Westland Oostland en de Vivium Zorggroep.

India per motor

In 1999 verscheen mijn eerste boek India per Motor. Uitgeverij Gopher koos ervoor het boek uit te geven via de printing-on-demand-techniek. India per Motor was een van de eerste boeken die op deze wijze succesvol door Gopher is gepubliceerd.

Trefwoorden

Mijn zakelijke trefwoorden: marketing | communicatie | allround | projectmanagement | e-health | SEO | online marketing | Leadgeneratie en conversie | app-ontwikkeling | innovatie

Mijn persoonlijke trefwoorden: denkende doener | prettig eigenwijs | enthousiasmerend | krachtig | creatief | daadkracht | ondernemerschap | resultaatgericht

Michiel Wismans foto

 

India per Motor